Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (6)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Насіров Ш$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
1.

Рева О. М. 
Медіана кемені як групова система переваг авіадиспетчерів на множині характерних помилок [Електронний ресурс] / О. М. Рева, В. В. Камишин, Ш. Ш. Насіров // Авиационно-космическая техника и технология. - 2012. - № 4. - С. 106–115. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2012_4_20
Зазначено, що врахувавши сучасні концепції ІСАО щодо контролю чинників загроз і помилок, а також світову і регіональну статистику авіаційних пригод у ході обслуговування повітряного руху, розроблено перелік з n = 21 характерних помилок авіадиспетчерів, який на теперішній час найбільш повно і всебічно описує порушення інтерфейсу компонентів "людина - процедури (правила)" моделі SHEL, що рекомендується для визначення впливу людського чиннику на безпеку авіаційних систем. За допомогою попарного порівняння і такого способу виявлення систем переваг, як частина сумарної інтенсивності, встановлено індивідуальні ранжирування m = 65 авіадиспетчерів азербайджанської аеронавігаційної системи AZANS. Вперше для формування групової системи переваг застосовано так звану медіану Кемені, яка узагальнює індивідуальні думки авіадиспетчерів з мінімізацією їх відхилень. Встановлено проактивний характер опитування: особи, які пройшли тестування до початку тренажерної підготовки, допустили під час тренувань на 34 % менше помилок, ніж інші респонденти.
Попередній перегляд:   Завантажити - 432.73 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Рева О. М. 
Фрейми інтелектуальної системи аналізу помилок авіадиспетчерів [Електронний ресурс] / О. М. Рева, А. М. Невиніцин, Ш. Ш. Насіров, В. А. Шульгін, Ю. Ю. Бірюков // Авиационно-космическая техника и технология. - 2011. - № 6. - С. 102–110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2011_6_18
Враховуючи систематичний і сталий вплив людського чиннику на безпеку польотів, а також недоліки сучасних методів і технологій розслідування авіаційних пригод, виниклих внаслідок помилкових дій авіадиспетчерів під час безпосереднього управління повітряним рухом, розроблено методологію здійснення відповідного аналізу за допомогою фреймів, як обов'язкової складової інтелектуальної системи підтримки рішень. Відповідний модуль у вигляді програмного продукту доведений до практичної реалізації у тренажерному центрі обслуговування повітряного руху, що дозволило здійснювати повний і всебічний аналіз помилкових дій авіадиспетчерів і сприяє проактивному їх попередженню в професійній діяльності.
Попередній перегляд:   Завантажити - 378.155 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Насіров Ш. Ш. 
Пілотне визначення систем переваг авіадиспетчерів азербайджану на характерних помилках в процесі управління повітряним рухом [Електронний ресурс] / Ш. Ш. Насіров // Авиационно-космическая техника и технология. - 2010. - № 7. - С. 124–134. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2010_7_26
Попередній перегляд:   Завантажити - 422.579 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Рева О. М. 
Розробка методичного забезпечення процедур діагностики і корекції небезпечних стратегій прийняття рішень авіадиспетчерами [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Б. М. Мирзоев, Ш. Ш. Насіров, П. Ш. Мухтаров // Науковий вісник Херсонської державної морської академії. - 2013. - № 1. - С. 90-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdmi_2013_1_14
Враховуючи вплив людського чинника на безпеку польотів під час управління повітряним рухом, уперше розроблено новий діагностичний і корекційний механізм проактивного дослідження небезпечних стратегій поведінки оперативного, мислення та прийняття рішень. Професійні ситуативні вправи, що для цього розроблені, не мають правильних відповідей, що сприятиме щирості відповідей авіадиспетчерів. Таким чином виявлену структуру переваг запропоновано аналізувати разом з результатами психологічної діагностики небезпечних властивостей.
Попередній перегляд:   Завантажити - 299.163 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Рева О. М. 
Рівень домагань авіадиспетчерів на показниках робочого навантаження [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Б. М. Мірзоєв, П. Ш. Мухтаров, Ш. Ш. Насіров // Авиационно-космическая техника и технология. - 2013. - № 8. - С. 273–281. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2013_8_53
Враховуючи позитивну світову тенденцію збільшення авіаційних перевезень та суттєвий вплив авіадиспетчерів на безпеку польотів, запропоновано встановлювати їх робоче навантаження під час обслуговування повітряного руху шляхом виявлення ставлення до цього навантаження через відповідний рівень домагань. Розроблено і реалізовано технологію побудови оціночної функції корисності-безпеки кількості повітряних суден, що одночасно знаходяться на управлінні у авіадиспетчера, здійснено аналіз її характерних точок і порівняння з показниками основної домінанти прийняття рішень за умов ризику. Надано новий підхід до реального кількісного розв'язання так званого "трикутника ризику" ІКАО.
Попередній перегляд:   Завантажити - 438.413 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Рева О. М. 
Стійкість основної домінанти прийняття рішень авіадиспетчером в умовах ризику [Електронний ресурс] / О. М. Рева, П. Ш. Мухтаров, Б. М. Мирзоєв, В. І. Вдовиченко, Ш. Ш. Насіров // Авиационно-космическая техника и технология. - 2014. - № 10. - С. 147–153. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2014_10_26
Враховуючи вплив людського чинника на безпеку польотів, сформульовано поняття основної домінанти діяльності авіаційних операторів під час прийняття рішень, суть якої є схильність, несхильність, байдужість до ризику. Нестиковку блоків "людина - процедури ("L - S")" моделі SHEL, що рекомендується ІКАО для системного дослідження проблем людського чинника, розглянуто як закриту задачу прийняття рішень у випадку порушення норм ешелонування повітряного простору S = 20 км і S = 10 км, що надало змогу побудувати за обмеженим числом точок відповідні оцінні функції корисності-безпеки всього континууму зазначених відстаней. Виявлено, що за посилювання норми ешелонування майже 3/4 авіадиспетчерів, які перед тим виявили схильність до ризику під час вирішення більш простого професійного завдання, зберегли свою вихідну основну домінанту діяльності. Сто відсотків осіб, несхильних до ризику, змінили початкову домінанту та продемонстрували більш ризиковану поведінку: 77,8 % - схильність до ризику і 22,2 % - байдужість до ризику. З числа осіб, байдужих до ризику, 32 % зберегли початкову домінанту, 60 % змінили її на схильність до ризику та всього 8 % проявили несхильність до ризику. Спираючись на характерні точки оцінних функцій корисності-безпеки вирішено проблему вирішення "трикутника ризиків" ІКАО в зрозумілих фізичних одиницях.
Попередній перегляд:   Завантажити - 418.719 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Рева О. М. 
Стратегія оптимального передбачення у визначенні ставлення авіадиспетчерів до небезпек характерних помилок [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Ш. Ш. Насіров, В. О. Липчанський // Авиационно-космическая техника и технология. - 2017. - № 8. - С. 126–138. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2017_8_21
Складові поточної парадигми концепції безпеки польотів ІСАО упорядковані з позицій впливу людського чинника, що дозволило визначити провідну роль "ставлення персоналу до небезпечних дій або умов". Зазначений чинник, у свою чергу, є складеним та утворюється, у тому числі, ставленням авіадиспетчерів до небезпек характерних помилок, яких припускаються під час управління повітряним рухом. "Ставлення" визначається через відповідні індивідуальні та групові системи переваг. Спираючись на рекомендації ІСАО, сформований перелік з n=21 характерних помилок і за допомогою експертних процедур виявлені індивідуальні системи переваг диспетчерського персоналу, що визначають впорядкування помилок за ступенем їх небезпек. Для встановлення групових систем переваг уперше в практиці наукових досліджень людського чинника застосовано таку стратегію колективних рішень, як оптимальне передбачення. Проведено порівняльний аналіз отриманих результатів з груповими системами переваг, встановленими за допомогою інших стратегій прийняття рішень та оцінено ефективність стратегії оптимального передбачення. Визначені критерії для виявлення кращих авіадиспетчерів "вимірювачів" небезпек. Запропоновано нову процедуру визначення коефіцієнта згоди групових думок.
Попередній перегляд:   Завантажити - 493.997 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського